TecnoSuper.net

Informazioni sull'Italia. Seleziona gli argomenti di cui vuoi saperne di più

Ubisoft svarar per kritik gällande NFT-satsningar

Ubisoft har sedan strax innan årskiftet varit uppmärksammade på grund av en ny plattform vid namn Ubisoft al quarzo och tillhörande satsning kring NFT-teknik. Den generella responsen från allmänheten har varit minst sagt negativ. Men det är inte bara spelintresserade som visat sitt missnöje, även spelutvecklare på bolaget ifrågasätter hur deta inte kan kallas för ett Pyramidspel. Flera utvecklare uttrycker skarpt att de inte vill ha med blockkedje-tekniken att göra.

Non sono mai state scritte informazioni su Ubisoft. Ulteriori informazioni su Fortsatt implementano NFT: si foragets spel, Ghost Recon Wildlands, går Ubisoft in som en nyckelsponsor i utvecklaren Frontier – Som idag primärt driver ett NFT-projekt med tillhörande spelsläpp.senare i Detta har lett till att en andra våg av negativitet nu rinner över utgivaren Ubisoft.

Beh, era una reazione che ci aspettavamo. Sappiamo che non è un concetto facile da comprendere. Ma Quartz è davvero solo un primo passo che dovrebbe portare a qualcosa di più grande. Qualcosa che sarà più facilmente compreso dai nostri giocatori. Questo è il modo in cui ci pensiamo e perché continueremo a sperimentare. Continueremo a rilasciare funzionalità e servizi relativi a questa prima iniziativa. E la nostra convinzione è che, pezzo per pezzo, il puzzle verrà rivelato e compreso dai nostri giocatori. Ci auguriamo che capiscano meglio il valore che offriamo loro.

Som respons på det hela har Ubisoft valt att ställa på upp en intervju hos australienska webbsidan Finder. Persone incaricate di collaborare con Ubisoft al vicepresidente di Ubisoft Strategic Innovations Lab, Nicolas Pouard. Aven Didier Genevois, alcune informazioni sulla guida di Ubisoft Blockain, sono state utilizzate per l’intervjun.

READ  Intel lancia le schede grafiche della serie Arc per laptop

Nicolas öppnar med att reaktionen var förväntad, men att det är en reaktion de är vana vid. Fortsatt uttrycker han att de ändå ser engagementmanget som något positivt. Ett bevis på en stark och passionrad användbarbas, som uttrycker sin kärlek for spelen Ubisoft utvecklar och hobbyn i sin helhet.

Vidare hävdar Nicolas att giocatori helt enkelt inte forstår vad det handlar om, och han väljer därefter att fortsätta på spåret med att inom tid kommer användarna se de fördelar som Ubisoft Quartz har att erbjuda. Utvecklingen av NFT-implementation e spel hos Ubisoft kommer att fortskrida som vanligt, där företag och leadning inte ser någon direct anledning att sluta leta möjligheter med NFT i sina spel.

Det är en lång och matig intervju. Rekommendationen ärdärmed att läsa den i sin helhet for att bilda sign en egen uppfattning, och for Ubisofts ställningstagande i det hela. Som det ser ut i dagsläget ger Ubisoft inte vika, utan satsar helhjärtat på NFT som teknisk grund for framtida spel.

Är du intresserad av NFT: si spel? Diskutera gärna i tråden!